Kategoria: Odchudzanie. Data powstania: 08.12.2009

31Odchudzanie polega przede wszystkim o jak największym ograniczeniu przyswajania niepotrzebnej energii naszemu organizmowi. W ten sposób nasz organizm może się przyzwyczaić do czerpania energii zapasowej z naszej tkanki tłuszczowej, gdzie odkłada się ona gdy dostarczymy jej sobie za dużo. Trzeba pamiętać o tym że najefektywniej się odchudza wtedy gdy robimy to powoli i systematycznie. Pozwalamy spalać naszą tkankę tłuszczową powoli i efektywnie. Osoba która chce szybko stracić swoją wagę musi się nad tym zastanowić czy nie lepiej stopniowo przyzwyczajać swój organizm do coraz mniejszych ilości kalorii i powoli tracić swoją wagę czy też drastycznie obniżyć dawki kalorii i bardzo szybko schudnąć co odbije się na pewno na naszym zdrowiu a po za tym może doprowadzić do ponownego tycia. Przy odchudzaniu najlepiej zastosować jest jedną dietę, nie eksperymentować z innymi nastawić się na zdrową żywność i przede wszystkim ćwiczyć swoje ciało, dużo się ruszać jeździć na rowerze uprawiać jakiś sport, biegać czy po prostu dużo spacerować. Prawie połowa ludności w Polsce ma problem z nadwagą. Jest to efekt starych nawyków żywieniowych i niezdrowej polskiej kuchni. Jest ona oparta głównie na ciężkostrawnych posiłkach, nie urozmaicamy ją żadnymi owocami ani warzywami. Jeśli ktoś pragnie się odchudzić najlepiej jest zapoznać się ze wszystkimi dietami odchudzającymi i dostosować ją do siebie. Jeśli dieta jest dobrze dobrana to może nam przynieść nadspodziewane efekty. Po za tym warto jest stracić swoją wagę gdyż otyłość może prowadzić do wielu poważnych i niebezpiecznych dla zdrowia chorób. W skrajnych przypadkach prowadzi do zawału serca. Wszystko przez to że tłuszcz który osadza się może zablokować przepływ krwi do serca, po za tym wszelkie choroby układu pokarmowego mają właśnie swoje źródło w otyłości. niektórzy chorzy mają także problemy z narządami ruchu. Niestety nawyki żywieniowe które nabyliśmy w dzieciństwie w późniejszym okresie bardzo ciężko nam zmienić jeśli ktoś jadał od zawsze dużo i tłusto, nie ćwiczył to ciężko będzie mu zmienić swoje przyzwyczajenia.

Kategoria: Zdrowie. Data powstania: 09.11.2009

6Białka są bardzo ważnym elementem, w jaki powinno być zaopatrzone nasze pożywienie, ze względu na rolę, jaką spełniają w budowie organizmu.Białka są skomplikowanymi związkami chemicznymi, które stanowią podstawowy element budowy każdej komórki. Dzięki białkom organizm jest w stanie budować nowe lub odnawiać zużyte komórki, enzymy, hormony, a także tak zwane ciała odpornościowe. Bardzo ważne jest, żeby źródła białka w naszym pożywieniu były zróżnicowane. Powinno się zatem spożywać produkty zarówno pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego. Dzięki temu wzrasta bowiem wartość biologiczna białka. Zapotrzebowanie organizmu człowieka na białko jest rożne i zależy od wielu czynników. Człowiek dorosły potrzebuje od 0,4 do 1,2 g białka na 1 kg wagi ciała. U dzieci i młodzieży z kolei zapotrzebowanie zwiększa się, nawet dwu- lub trzykrotnie, a to dlatego, iż w okresie cechującym się znacznym wzrostem i rozwojem białko służy również do budowy nowych komórek i tkanek. Zapotrzebowanie na białko rośnie także u kobiet będących w okresie ciąży i karmienia piersią, ponieważ duża część białka jest zużywana do rozwoju płodu i wytwarzania mleka. Głównymi źródłami białka pochodzenia zwierzęcego są przede wszystkim mięso, ryby, sery oraz mleko, natomiast najważniejszymi źródłami białka pochodzenia roślinnego są nasiona roślin strączkowych. Rola tłuszczów w pożywieniu ma ogromne znaczenie. Są one przede wszystkim ważnym czynnikiem energetycznym.Tłuszcze należą do składników mających najwyższą wartość kaloryczną. Dodanie tłuszczu do pożywienia pozwala na podniesienie jego wartości kalorycznej bez dużego zwiększania jego objętości. Ma to ogromne znaczenie na przykład dla osób pracujących fizycznie, gdyż ich zapotrzebowanie kaloryczne jest bardzo wysokie. Najcenniejsze biologicznie tłuszcze to te które są pochodzenia zwierzęcego, a wiec na przykład masło. Zawierają one ważne witaminy, rozpuszczalne w tłuszczach, a więc na przykład witaminy A, D i E. Podstawowym źródłem tłuszczu w naszym pożywieniu są przede wszystkim oleje jadalne, masło i jeszcze do niedawna smalec. Przeciętnie zakłada się, że dzienne spożycie tłuszczu winno wynosić od 70 do 120 g. Podobnie jak w przypadku białek ważne jest, aby w pożywieniu człowieka występowały zarówno tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego. Brak tłuszczów pochodzenia roślinnego może powodować poważne zaburzenia, m.in. choroby skóry i włosów. Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego z kolei warto spożywać w umiarkowanych ilościach, gdyż nadmierne ich spożywanie ma niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka, powodując m. in. wzrost poziomu cholesterolu.

Mój prywatny blog - piszę o rzeczach ciekawych i często poruszających.

Do otyłości prowadzi przede wszystkim parę rzeczy których moglibyśmy uniknąć gdybyśmy je przestrzegali. Jest to sześć prostych zasad które pozwolą nam uniknąć otyłości i wszelkich chorób układu pokarmowego. Przyczyn otyłości trzeba szukać w nieregularnym jadaniu posiłków, a najważniejszego obiadu.